Så har jeg været – i mangel af bedre ord – kreativ.
Jeg har lavet logo til de3faktorer.dk
Eller bedre sagt 3 logoer:
Forklaringen til logoet er følgende:
Trekanten vælges, da den form ligesom repræsenterer tallet tre.
Der anvendes tre farver, der repræsenterer hjerne (blå); hjerte (rød) og indkøbskurv (gul).
Årsagen til at der findes tre udgaver af logoet, hvor hver farve får mulighed for at ligge øverst er, at der i nogen af mine artikler er det ligesom det fornuftsmæssige som styrende for artiklen; Andre gange fokuserer jeg på det følelsesmæssige; Den tredje type artikler er det handlingsorienterede der stilles skarpt på.
Begrundelsen for, at de tre trefarvede trekanter ligger oveni hinanden er faktisk en lille hentydning til matematikken: fællesmængde.
Hver faktor for sig er temmelig vigtig og alt hvad den faktor kan bringe med sig skal tages med.
Det interessante er, når der er stor sammenfald af hvad den enkelte faktor bringer med til treenigheden.
I det traditionelle fællesmængde-symbol (to overlappende cirkler) vises fællesmængden som en lille mængde af begge delmængder.
meningen med de3faktorer er, at skabe så stor en fællesmængde af de 3 faktorer som muligt uden at hver faktor for sig drukner i de to andre. Derfor fylder fællesmængden for alle tre faktorer så meget, hvorimod det som ligger udenfor fællesmængden fylder så lidt.
Derfor ser logo’erne som de gør.
One Response to Logo for de3faktorer.dk